Las Vegas ve Güney Kaliforniya arasında yüksek hızlı trenlerin iç tasarımına dair heyecan verici görseller yayımlandı. Las Vegas’ın yüksek hızlı trenlerinin iç tasarımı nasıl olacak? sorusu gün geçtikçe daha fazla merak uyandırıyor. Bildiğiniz gibi, modern ulaşım sistemleri artık günlük yaşamımızın vazgeçilmez bir parçası haline geldi. Bu yeni trenler, konforlu bir yolculuk sunmakla kalmayıp, şehrin dinamiklerini de değiştirme potansiyeline sahip.
Yüksek Hızlı Tren Projesinin Arka Planı
Brightline West, bu hafta Los Angeles’tan Las Vegas’a giden yüksek hızlı trenlerin iç tasarımını açıkladı. Trenlerin, Almanya merkezli Siemens Mobility tarafından, New York’un Horseheads kasabasında üretilmesi planlanıyor. Siemens, bölgedeki topluluğa yatırım yaparken aynı zamanda bu ulaşım projesinin temellerini atarak ülkemizin ulaşım geleceğini şekillendirmiş olacak.
- Tren Modeli: American Pioneer 220
- Hız: 186 mph’ye kadar
- Yolculuk Mesafesi: 218 mil
Senato Çoğunluk Lideri Chuck Schumer, “Siemens’in New York’un kuzeyindeki yatırımı, ulusumuzun ulaşım geleceğinde yeni bir bölümün temelini atacak” ifadelerini kullandı. Bu proje, bölgede 20,000 kişilik bir kasabada kurulacak olan yeni bir üretim tesisi ile desteklenecek.
Beklenen Duraklar ve Yolculuk Rotaları
Yüksek hızlı trenler, Las Vegas’tan, Ivanpah, Apple Valley ve Hesperia üzerinden Rancho Cucamonga’ya gidecek. Burada yolcular, LA’nın merkezine gidebilmek için hafif raylı sisteme bağlanabilecek. Bu istasyonlar, sık sık trafiğe
takılan şehir sakinleri için büyük bir kurtuluş olacak.Yolculuk Planı
- Başlangıç Noktası: Las Vegas
- Duraklar:
- Ivanpah
- Apple Valley
- Hesperia
- Rancho Cucamonga
- Son Nokta: Downtown LA
Gelecek Hedefi: 2028 Yaz Olimpiyatları
Brightline, bu trenlerin 2028 Yaz Olimpiyatları’na yetişmesini umuyor. Ulaştırma Bakanı Pete Buttigieg, projeyi yerinde inceleyerek bu hedefin gerçekçi olduğunu vurguladı. Ancak, bu projeyi başarılı kılmak için henüz kat edilmesi gereken bazı önemli engeller bulunuyor.
Projenin Finansmanı ve Zorlukları
Ancak, bu büyüleyici projenin bir gecede gerçeğe dönüşmeyeceği kesin. Brightline’ın 12 milyar dolarlık bütçesinin yarısını daha temin edemediğini biliyoruz. Biden yönetiminden şu ana kadar 6.5 milyar dolar yardım almış olmalarına ramen, yüksek hızlı tren projelerinin geçmişine baktığımızda birçok başarısız girişimle karşı karşıya kalıyoruz.
- Alınan Finansman:
- 3 milyar dolarlık hibe
- 2.5 milyar dolarlık vergi muafiyeti tahvilleri
- 1 milyar dolarlık ek tahvil satışı için izin
Ulaşım Koşullarının Değişimi
Trenin yarım saatlik yolculuğu, 4 saatlik Mojave Çölü sürüşünü büyük ölçüde kısaltacak. Ancak Wes Edens, varış noktaları arasında yolcuların yaklaşık 400 dolardan fazla bir bilet ücreti ödeyeceğini belirtti. Bu, Los Angeles ile Las Vegas arasındaki uçuşlara göre daha pahalı olmakla birlikte, yüksek hızlı trenin sunacağı konfor ve hız tartışmasız bir avantaj yaratacak.
Sonuç ve Fikirlerimiz
Sonuç olarak, Las Vegas’ın yüksek hızlı trenlerinin iç tasarımı nasıl olacak? sorusu sadece bir merak değil, aynı zamanda bir ulaşım devriminin de habercisi. Hız, konfor ve erişilebilirlik vaat eden bu projeye olan ilginiz elbette fazlasıyla sıradışı. Yüksek hızlı tren projelerine dair daha fazla araştırma yapmayı düşünüyorsanız, bu konuyla ilgili deneyimlerinizi bizimle paylaşmaktan çekinmeyin. Aşağıdaki yorum alanından düşüncelerinizi bize iletebilirsiniz!
Daha fazla bilgi için buraya tıklayabilirsiniz.